Läckan är lagad och vi släpper på vattnet stegvis i området, det kan därför dröja något innan alla hushåll får tillbaka vattnet. Det kommer vara mycket luft i ledningarna vilket gör att vattnet kan uppfattas som vitt eller grått i tonen. Det är inget farligt och det hjälper att spola en stund. Effekten med luft i vattnet kan kvarstå i något dygn.
Box 110
SE-311 22 Falkenberg
Besöksadress: Åkarevägen 10, Falkenberg
Epost: vivab@vivab.se
Tel: +46 (0)757-27 40 00
Läckan är lagad och vi släpper på vattnet stegvis i området, det kan därför dröja något innan alla hushåll får tillbaka vattnet. Det kommer vara mycket luft i ledningarna vilket gör att vattnet kan uppfattas som vitt eller grått i tonen. Det är inget farligt och det hjälper att spola en stund. Effekten med luft i vattnet kan kvarstå i något dygn.
Vi fakturerar en uppskattad förbrukning av vatten. Den beräknade årsförbrukningen är baserad på dina tidigare års förbrukningar vid din fastighet. Vi debiterar den beräknade förbrukningen på din faktura. En gång per år sker avläsningar av vattenmätaren. Antingen genom att du själv fyller i ett självavläsningskort som du sedan skickar in till oss, eller att vår personal kommer ut och läser av mätaren. Vi får då ett verkligt värde och efter avläsningen korrigeras förbrukningen på din nästa faktura.
Det är bra om du ibland kontrollerar din vattenmätare och förbrukning. Då blir det enklare att upptäcka exempelvis en läcka.
Bostadsenhetsavgiften (tidigare kallad lägenhetsavgift) är en fast avgift som baseras på hur många bostadsenheter det finns i fastigheten. En bostadsenhet är fristående och består av:
Exempel 1: En normalvilla faktureras en (1) bostadsenhetsavgift,
Exempel 2: Ett enbostadshus med gäststuga inredd med kök och badrum beräknas efter två (2) bostadsenhetsavgifter.
Exempel 3: Ett flerfamiljshus som består av flera bostadsenheter faktureras flera bostadsenhetsavgifter.
Den avgift du betalar för ditt avfall består av två delar:
Grundavgiften och kilopriset beror på vilket abonnemang du har.
När sopbilen kommer och tömmer kärlen registreras först den vikt kärlet har innan soporna töms (när kärlet lyfts upp av sopbilen). När kärlet är tomt (på vägen ner till gatan igen) vägs kärlet på nytt innan det ställs tillbaka på hämtningsstället. Skillnaden i vikten är den som du betalar för.
Har du frågor är du självklart välkommen att kontakta vår kundservice. Du kan även läsa vår fakturaförklaring.
Vivabs kundservice
E-post:
Telefon: 0757-27 40 00
Öppettider
Måndag: kl. 8-12 & 13-16
Tisdag: kl. 9-12 & 13-16
Onsdag: kl. 8-12 & 13-16
Torsdag: kl. 8-12 & 13-16
Fredag: kl. 8-12 & 13-16
Öppetider Kundservice:
Måndag: kl. 8-12 & 13-16
Tisdag: kl. 9-12 & 13-16
Onsdag: kl. 8-12 & 13-16
Torsdag: kl. 8-12 & 13-16
Fredag: kl. 8-12 & 13-16
Endast förbokade besök
Åkarevägen 10
Falkenberg
Postadress
Vatten & Miljö i Väst AB
Box 110 SE-311 22 Falkenberg
© Vatten & Miljö i Väst AB. All rights reserved.