Saknar du något? Tipsa oss här!

Hoppa till huvudinnehållet
>

Vatten & Miljö i Väst AB

Box 110
SE-311 22 Falkenberg

Besöksadress: Åkarevägen 10, Falkenberg

Epost: vivab@vivab.se
Tel: +46 (0)757-27 40 00

Meny

Lediga tjänster

Vi vill inspirera och vägleda våra kunder att göra rätt val för en hållbar framtid! För oss är det viktigt att känna arbetsglädje, ha med hjärtat i det vi gör och utvecklas tillsammans på jobbet. Vill du bli en av oss?

Alla våra lediga tjänster publiceras på webbplatsen Offentliga jobb. Vi listar dem även här nedan. Finns det inga lediga tjänster just nu? Följ oss på LinkedIn, där lägger vi ut de flesta av våra tjänster. 

Vi rustar Vivab för att möta framtidens utmaningar med en tydlig styrning och ett effektivt stöd. Eftersom vi utvecklar organisationen och våra arbetssätt söker vi just nu fler chefer och specialister som kan leda och stötta arbetet inom bland annat hållbarhet, kvalitet, säkerhet och digitalisering.

Några av utmaningarna är att påverka beteendet hos kunder mot en hållbar konsumtion, verka för att våra egna verksamheter är hållbara, stärka säkerhetsfrågorna och digitalisera bolaget. Som chef eller specialist har du en viktig roll att sätta våra viktiga vatten- och avfallsfrågor på den agendan och vara drivande i en hållbar samhällsbyggnation.

Just nu söker vi:

Upphandlare

Är du en engagerad och erfaren upphandlare som vill ta vårt upphandlings- och inköpsarbete till nya nivåer? Om du brinner för utveckling och har ett intresse för att skapa hållbara upphandlingar och inköp, så är tjänsten som Upphandlare hos oss på Vivab något för dig.

Vi på Vivab jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling som verkar i Falkenberg och Varberg. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera oss alla till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt!

Arbetsuppgifter

Nu rustar vi Vivab

Vi rustar Vivab för att möta framtidens utmaningar med en tydlig styrning och ett effektivt stöd. Vi samlar därför viktiga centrala frågor under en stab med bland annat funktionen för upphandling och inköp. Som upphandlare på stabsavdelningen arbetar du med upphandlings- och inköpsfrågor för hela bolaget och i nära dialog med upphandlingsresurserna inom Falkenbergs och Varbergs kommun. Du kommer att få en viktig roll i att utveckla vårt upphandlingsarbete genom hela processen från behov till färdig anläggning.

Vad erbjuder rollen?

Som upphandlare på Vivab kommer du att ansvara för att samordna och leda upphandlings- och inköpsarbetet samt stödja verksamheterna med en tydlig styrning och ett systematiskt arbetssätt.

Arbetsuppgifter

  • I dialog med berörda verksamheter inom bolaget stödja och genomföra upphandlingar och inköp.
  • Att tillhandahålla och förse verksamheten med kompetenshöjande insatser och utbildningar.
  • Säkra deltagande och kravställning i kommungemensamma ramavtalsupphandlingar och stödja den interna avtalsägaren av kommungemensamma ramavtal inom upphandling och inköp.
  • Följa upp, utveckla och arbeta med ständiga förbättringar inom upphandlings- och inköpsprocesserna och tillse att styrande dokument är korrekta och uppdaterade.
  • Ansvara för att avtalsdatabas är korrekt och uppdaterad.
  • Säkra inhyrda upphandlingsresurser inom entreprenadrätt till verksamheterna.
  • Samordnar Vivabspecifika ramavtal och stödjer verksamheten vid direktupphandling samt serviceavtal.
  • Avtalsfrågor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är redo att fortsätta utveckla vårt upphandlings- och inköpsarbete. Vi ser därför att du är en person som aktivt utforskar nya perspektiv inom ramarna för upphandlingsreglerna. Du har arbetat med kvalificerat upphandlingsarbete men är också van vid och trivs med att arbeta med lite mer rutinmässigt inköpsarbete.

  • Du har någon form av universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område för att kunna äga processen för tjänsten.
  • Du har flera års dokumenterad erfarenhet av upphandlings- och inköpsarbete inom offentlig förvaltning.
  • Du har förmåga att arbeta på en strategisk nivå samtidigt som du är bekväm med och trivs med operativt arbete inom upphandling och inköp.
  • Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och gärna också engelska.
  • Du har kunskap om arbete i offentlig förvaltning och de lagar som reglerar verksamheten.
  • Du är en teamspelare och har förmågan att samarbeta internt och externt.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast 21 april via denna länk: Ansökan Upphandlare

Referensnummer : A1286102

Lön

Löneform : Månadslön

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen : 1

Kontakt

Kontaktperson

Eva-Lena Torudd
Stabschef
Telefon: 0757-27 40 20
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

Övrigt

Fackliga representanter nås genom vår kundservice, telefon: 0757-27 40 00


Kontakta oss

Vivabs kundservice
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Telefon: 0757-27 40 00

Telefontider:
Måndag: kl. 8-12 & 13-17
Tisdag: kl. 8-12 & 13-17
Onsdag: kl. 8-12 & 13-17
Torsdag: kl. 8-12 & 13-17
Fredag: kl. 8-12 & 13-15

Spontana ansökningar

Har du erfarenhet från VA och är nyfiken på Vivab som arbetsgivare är du alltid välkommen att höra av dig! Vi söker alltid efter duktiga medarbetare och tar gärna emot spontanansökningar. Skicka din ansökan med CV till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..