Meny
Lediga tjänster
Alla våra lediga tjänster publiceras på webbplatsen Offentliga jobb. Vi listar dem även här nedan. Finns det inga lediga tjänster just nu? Följ oss på LinkedIn, där lägger vi ut de flesta av våra tjänster.
Vi rustar Vivab för att möta framtidens utmaningar med en tydlig styrning och ett effektivt stöd. Eftersom vi utvecklar organisationen och våra arbetssätt söker vi just nu fler chefer och specialister som kan leda och stötta arbetet inom bland annat hållbarhet, kvalitet, säkerhet och digitalisering.
Några av utmaningarna är att påverka beteendet hos kunder mot en hållbar konsumtion, verka för att våra egna verksamheter är hållbara, stärka säkerhetsfrågorna och digitalisera bolaget. Som chef eller specialist har du en viktig roll att sätta våra viktiga vatten- och avfallsfrågor på den agendan och vara drivande i en hållbar samhällsbyggnation.
Just nu söker vi:
Enhetschef GIS
Är du en engagerad och inspirerande ledare som älskar kartor, teknik och digitala lösningar? Har du stenkoll på geografisk information och vill vara med och bygga framtidens hållbara samhällen? Då kan du vara den vi söker som chef för vår nya GIS-enhet.
Vi på Vivab jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom hållbar samhällsbyggnation på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt!
"Som ledare på Vivab är du ett föredöme, visar personlig omtanke och inspirerar dina medarbetare. Du har förmåga att bygga goda relationer och tillit, du är närvarande, lyssnar aktivt och coachar dina medarbetare."
Om arbetsplatsen
Vi på Vivab gör det möjligt för våra kommuner att växa. Vår avdelning Projekt och planering har en viktig roll för samhällsbyggnaden, vi ansvarar för både planering och genomförande av vatten och avlopp i utbyggnads- och infrastrukturprojekt. Samtidigt gör vi stora investeringar i våra egna anläggningar, både i vårt befintliga ledningsnät och upprustning och modernisering av våra vatten- och reningsverk. För att möta behoven av kunskap och kompetens kring vatten, avlopps- och avfallslösningar och geografisk information behöver vi bli fler som brinner helhjärtat för dessa frågor.
Vi söker därför dig som vill leda och utveckla vår nybildade GIS-enhet på avdelningen Projekt och planering. Enheten driver och ansvarar för Vivabs arbete med kartor och GIS. Vårt arbete är en viktig del i projekt- och samhällsbyggnadsprocessen där vi bland annat bidrar med geografisk information och kartor som skapar nytta för flera olika aktörer och användare i samhället. I enhetens uppdrag ingår även att öka användningen av GIS inom bolaget och utveckla innovativa och effektiva arbetssätt i vardagen.
Arbetsuppgifter
Din roll
Som chef för GIS-enheten har ditt arbete stor betydelse för samhällsutvecklingen både på kort och lång sikt. Du ansvarar för:
- att planera, samordna och utveckla GIS-verksamheten tillsammans med dina medarbetare.
- vårt GIS-system med ledningsregister och anläggningsdata.
- att kravställa lösningar för GIS utifrån informationssäkerhet, användarbehov och hållbarhetsaspekter.
- skapa och utveckla goda samarbeten med andra aktörer.
- att öka nyttjandet av våra digitala GIS-lösningar i bolaget.
På din enhet har du sex medarbetare som jobbar som GIS-samordnare, GIS-ingenjör, VA-utredare samt mättekniker. Du rapporterar till vår avdelningschef för Projekt och planering och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Tillsammans med ytterligare två enhetschefer har du ansvar för att driva och utveckla verksamheten för avdelningen. Du kommer att utgå från vårt kontor i Varberg men arbetar i båda kommunerna.
Kvalifikationer
Vem är du?
Som ledare är du coachande och engagerad, du inspirerar och motiverar dina medarbetare. Det gör du genom att vara en förebild, visa omtanke och genom dialog. Du verkar för ett gott samarbetsklimat både internt och externt och är lyhörd för andras idéer och behov.
Du har lätt för att bygga förtroende och relationer, du värnar om andra och samarbetar gärna för att nå bästa resultat. Du kommunicerar tydligt och begripligt, du lyssnar och återkopplar samt hanterar frågor och problem direkt och öppet. Du verkar för ett gott samarbetsklimat både internt och externt och är lyhörd för andras idéer och behov.
Uppsatta mål når du genom att formulera och använda strategier och planer. Du har en förmåga att se helhet och förstå komplexa utmaningar. Du är också strukturerad, tydlig och kvalitetsmedveten.
- Du är civil- eller högskoleingenjör med inriktning inom GIS, lantmäteri eller annan relevant utbildning inom samhällsbyggnad.
- Du har flera års erfarenhet av att arbeta med GIS-frågor där du skapat dig en stor förståelse och kunskap inom området.
- Du har ett stort tekniskt intresse där utveckling och digitala lösningar är i fokus.
- Det är meriterade att ha erfarenhet av ArcGIS och GEOSECMA.
- Det är meriterande att ha kunskap och erfarenhet av GIS-datas skyddsvärden, samt att ha arbetat systematiskt utifrån informationssäkerhet.
- Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.
- Du har god datavana och behärskar Officepaketet.
- B-körkort är krav för tjänsten.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är tjänsten säkerhetsklassad och förutsätter godkänd säkerhetsprövning vilket bland annat innefattar registerkontroll från Säpo.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansök senast 15 december 2024 här: Ansökan Enhetschef GIS
Referensnummer : A1327382
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta:
Marika Olsson, avdelningschef Projekt och planering
E-post:
Telefon: 0757-27 40 31
Fackliga företrädare:
För Saco: Mikael Wikberg, telefon 0757-27 40 39, e-post:
För Vision: Lars-Erik Johansson, telefon 0757-27 41 88, e-post:
Drifttekniker Falkenberg
Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt!
Arbetsuppgifter
Vad erbjuder rollen?
Vill du bidra till ett renare Kattegatt? Vi söker dig som vill jobba som drifttekniker med inriktning mot pumpstationer på våra reningsverk i Falkenberg. Du blir en viktig del i det team som ser till att våra anläggningar drivs på ett säkert sätt och att miljömålen uppfylls. I rollen som drifttekniker på våra reningsverk och pumpstationer är dina arbetsuppgifter:
• drift-, tillsyns- och underhållsarbeten av produktionsanläggningarna.
• övervakning, optimering och utveckling av tillhörande pumpstationer
• att delta i ombyggnads- och utbyggnadsprojekt.
Du arbetar enligt ett fastställt egenkontrollprogram. Tjänsten utgår från Smedjeholms reningsverk i Falkenberg, men kan innebära arbete inom hela Falkenbergs kommun. Efter en introduktionsperiod kommer du eventuellt att ha beredskapstjänstgöring.
Kvalifikationer
Vem är du?
För att trivas hos oss på Vivab och i rollen drifttekniker tror vi att du gillar att jobba praktiskt och att du är serviceinriktad. Du har lätt för att samarbeta med andra och gillar att jobba i team men du jobbar lika bra när du behöver utföra uppgifter självständigt. Du är intresserad och nyfiken på ny kunskap, du är också positiv och engagerad och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat.
Du har en driftteknisk utbildning med inriktning på drift/process, styr- och reglerteknik, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Lämplig bakgrund är erfarenhet från drift av vatten- och avloppsanläggningar eller processindustri. Kunskaper inom automation, elektronik, mekanik, kemi och biologi ser vi som meriterande.
B-körkort och god datorvana är ett krav.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en trygg arbetsplats med ett öppet och tillitsfullt klimat. En bra arbetsmiljö ligger högt upp på vår agenda och vi vill att våra medarbetare har balans mellan arbete och fritid. Vivab vill främja en hälsosam livsstil med bland annat en friskvårdstimme i veckan, friskvårdsbidrag och flextid. Vi har ett gemensamt uppdrag att bygga en hållbar framtid. Det skapar mening varje dag. För oss är det viktigt att känna arbetsglädje, ha med hjärtat i det vi gör och utvecklas tillsammans.
Vill du bli en av oss? Välkommen att söka jobbet!
Om anställningen
Tillsvidareanställning, heltid med tillträde efter överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast: 2024-12-15 via denna länk: Drifttekniker (extern webbplats)
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta:
Alexander Landstedt, driftchef Reningsverk Falkenberg
Telefon: 0757-27 40 00
E-post:
Facklig företrädare
För Kommunal: Damir Skangic, drifttekniker
Telefon: 0757-27 41 12
E-post:
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonsering både i tryck och digitalt.
Kontakta oss
Vivabs kundservice
E-post:
Telefon: 0757-27 40 00
Telefontider:
Måndag: kl. 8-12 & 13-17
Tisdag: kl. 8-12 & 13-17
Onsdag: kl. 8-12 & 13-17
Torsdag: kl. 8-12 & 13-17
Fredag: kl. 8-12 & 13-15
Spontana ansökningar
Har du erfarenhet från VA och är nyfiken på Vivab som arbetsgivare är du alltid välkommen att höra av dig! Vi söker alltid efter duktiga medarbetare och tar gärna emot spontanansökningar. Skicka din ansökan med CV till