Läckan är lagad och vi släpper på vattnet stegvis i området, det kan därför dröja något innan alla hushåll får tillbaka vattnet. Det kommer vara mycket luft i ledningarna vilket gör att vattnet kan uppfattas som vitt eller grått i tonen. Det är inget farligt och det hjälper att spola en stund. Effekten med luft i vattnet kan kvarstå i något dygn.
Box 110
SE-311 22 Falkenberg
Besöksadress: Åkarevägen 10, Falkenberg
Epost: vivab@vivab.se
Tel: +46 (0)757-27 40 00
Läckan är lagad och vi släpper på vattnet stegvis i området, det kan därför dröja något innan alla hushåll får tillbaka vattnet. Det kommer vara mycket luft i ledningarna vilket gör att vattnet kan uppfattas som vitt eller grått i tonen. Det är inget farligt och det hjälper att spola en stund. Effekten med luft i vattnet kan kvarstå i något dygn.
Det kan du göra genom tappa upp vatten och förvara hemma på ett mörkt och svalt ställe. Tänk på att du måste kunna söka upp information om var du kan hämta vatten om vattenbristen blir långvarig.
Varje person behöver minst 3–5 liter vatten per dag. Det räcker till dryck och det allra nödvändigaste de första dagarna. Efter några dagar behöver du tillgång till mer vatten. Om du har husdjur behöver även dessa vatten. Se till att ha en eller flera vattendunkar hemma för att underlätta hämtning av vatten.
Vivabs kundservice
E-post:
Telefon: 0757-27 40 00
Öppettider
Måndag: kl. 8-12 & 13-16
Tisdag: kl. 9-12 & 13-16
Onsdag: kl. 8-12 & 13-16
Torsdag: kl. 8-12 & 13-16
Fredag: kl. 8-12 & 13-16
Öppetider Kundservice:
Måndag: kl. 8-12 & 13-16
Tisdag: kl. 9-12 & 13-16
Onsdag: kl. 8-12 & 13-16
Torsdag: kl. 8-12 & 13-16
Fredag: kl. 8-12 & 13-16
Endast förbokade besök
Åkarevägen 10
Falkenberg
Postadress
Vatten & Miljö i Väst AB
Box 110 SE-311 22 Falkenberg
© Vatten & Miljö i Väst AB. All rights reserved.