Läckan är lagad och vi släpper på vattnet stegvis i området, det kan därför dröja något innan alla hushåll får tillbaka vattnet. Det kommer vara mycket luft i ledningarna vilket gör att vattnet kan uppfattas som vitt eller grått i tonen. Det är inget farligt och det hjälper att spola en stund. Effekten med luft i vattnet kan kvarstå i något dygn.
Box 110
SE-311 22 Falkenberg
Besöksadress: Åkarevägen 10, Falkenberg
Epost: vivab@vivab.se
Tel: +46 (0)757-27 40 00
Läckan är lagad och vi släpper på vattnet stegvis i området, det kan därför dröja något innan alla hushåll får tillbaka vattnet. Det kommer vara mycket luft i ledningarna vilket gör att vattnet kan uppfattas som vitt eller grått i tonen. Det är inget farligt och det hjälper att spola en stund. Effekten med luft i vattnet kan kvarstå i något dygn.
För dig i villa eller fritidsboende finns de gröna kärlen i storlekarna 190 liter eller 370 liter. De bruna kärlen finns endast i storlek 140 liter. Vilken kärlstorlek du har kan du se på din faktura.
Du kan enkelt beställa kärlbyte på Mina sidor. Du som bor i hyresrätt, kontaktar din hyresvärd. Vid byte av kärl så ska kärlet vara rent. Om det inte är rengjort vid ett byte utgår en rengöringsavgift på 190 kr inklusive moms.
Om du märker att ditt kärl ofta är överfullt bör du kontakta kundservice för att se över vilken kärlstorlek som är lämpligast för dig. Om du vid enstaka tillfällen upptäcker att kärlstorleken inte räcker kan du, mot en avgift, antingen sätta en extra säck bredvid kärlet inför nästa hämtningstillfälle eller beställa en extra hämtning. Du beställer detta via Mina sidor.
Här är några tips för att undvika dålig lukt och
flugor kring matavfallskärlet:
Gör rent kärlet genom att använda ljummet vatten och såpa. Torka ur det ordentligt. Du kan även lägga i tidningspapper i botten av kärlet. Ett tips är att blanda en del ättika och en del vatten och spraya på lockets undersida och runt kanterna. Tänk även på att försluta påsarna väl för att förhindra att flugor kommer in.
För att förbygga att det kommer getingar i avfallskärlet, tänk på att sortera ditt hushållsavfall noga och förpacka det väl innan du lägger det i kärlet.
Det är fastighetsägaren som är ansvarig för att kärlet ska kunna bli tömt på ett arbetsmiljöriktigt sätt. Har ditt kärl inte blivit tömt på grund av att det varit för mycket getingar eller bin i kärlen måste du åtgärda detta innan vi kan tömma ditt kärl.
Vid minusgrader kan matavfallspåsarna frysa fast i kärlet. Här är några tips som du kan följa för att undvika detta:
Vivabs kundservice
E-post:
Telefon: 0757-27 40 00
Öppettider
Måndag: kl. 8-12 & 13-16
Tisdag: kl. 9-12 & 13-16
Onsdag: kl. 8-12 & 13-16
Torsdag: kl. 8-12 & 13-16
Fredag: kl. 8-12 & 13-16
Här kommer du till Mina sidor.
Öppetider Kundservice:
Måndag: kl. 8-12 & 13-16
Tisdag: kl. 9-12 & 13-16
Onsdag: kl. 8-12 & 13-16
Torsdag: kl. 8-12 & 13-16
Fredag: kl. 8-12 & 13-16
Endast förbokade besök
Åkarevägen 10
Falkenberg
Postadress
Vatten & Miljö i Väst AB
Box 110 SE-311 22 Falkenberg
© Vatten & Miljö i Väst AB. All rights reserved.