Meny
Sms vid driftstörningar
Så fungerar det
Sms-tjänsten används för att informera om driftstörningar i dricksvattenleveransen och förändringar i hämtningen av ditt hushållsavfall. Vi informerar även här på webbplatsen. Om det är en omfattande driftstörning informerar vi även via radio.
Om du har ett mobilnummer registrerat på din adress, det vill säga ett mobilabonnemang för privat bruk, får du automatisk sms vid driftstörningar för den adress mobilnumret är kopplat till. Då behöver du inte registrera dig.
Du behöver registrera ditt nummer om:
- du har ett kontantkort
- du har en mobil registerad på ett företag
- du har fler fastigheter eller ett fritidsboende som du önskar få information om
Du registerar ditt nummer enkelt i formuläret nedan.
Du inte kan registrera utländskt mobilnummer, men du kan istället registrera din e-postadress. Det går alltså bra att registrera både (svenskt) nummer och e-post.
Osäker på om du får sms?
Är du osäker på om ditt mobilnummer är registrerat kan du enkelt göra en sökning i formuläret nedan. Vill du avregistrera dig så använder du också formuläret.
Registrera ditt mobilnummer här
Kontakta oss
Vivabs kundservice
E-post:
Telefon: 0757-27 40 00
Telefontider:
Måndag: kl. 8-12 & 13-17
Tisdag: kl. 8-12 & 13-17
Onsdag: kl. 8-12 & 13-17
Torsdag: kl. 8-12 & 13-17
Fredag: kl. 8-12 & 13-15